Tour 4 – Výlet kolem Deutschneudorfu

Poutní kaple

Výchozí bod: Deutschneudorf

Okružní cesta začíná na parkovišti u kostela v Deutschneudorfu. Jen po krátkém stoupání dosáhnete pomníku Antona Günthera. Vyplatí se užít si fantastický rozhled na naproti ležící staré hornické město Hora Svaté Kateřiny (Katharinaberg) a chvíli se zdržet u pomníku známého krušnohorského básníka a zpěváka Antona Günthera. Při další cestě nepropásněte pohled na biotop Hegertempel s jeho vzácnými rostlinami i zvířaty. Po přejití ulice ve vesnici pokračujte dále podél staré Solné stezky, která vděčí za svůj název dříve provozovanému obchodu mezi Halle a Prahou. Zhruba po 1,5 km se dostanete na asfaltovou cestu, zde se držte vlevo a na další křižovatce odbočte vpravo nar  Rasenweg. Po této cestě půjdete pouze krátce a po odbočení vlevo se opět dostanete na  historickou cestu, dem neboť odbočujete na měděnou cestu. Na konci  Kupferleitenweges opět přejdete ulici, abyste u prvních domů Oberlochmühle vystoupali vpravo k Klötzerhübel. V této krajině naleznete pro Krušné hory jedinečné místo - kapličku u cesty, která je stále otevřená pro všechny poutníky.  U kapličky odbočte vlevo a vystoupejte nad údolí   Schweinitz. Nyní se držte vlevo. Projdete kolem útulné hospůdky  Dorfgasthof a pokračujete ve směru na Deutschneudorf až do městské části Deutschkatharinenberg, kde je starý železniční násep. V Deutschkatharinenberg naleznete u hraničního přechodu brusírnu minerálů. O pár metrů dál se nachází návštěvníkům přístupná štola. Cesta do  Deutschneudorfu teď vede dále podél starých umělých příkopů, které vedly vodu, která byla využívána v dole Fortuna. Poslední část cesty vede do mětské části Deutschneudorf až na ulici Talstraße. Odtud je to již jen malý kousek ve směru k hraničnímu přechodu, kde se vlevo nachází památník pochodu smrti sudetských Němců, hřiště pro děti  Abenteuer a biotop Po krátkém výstupu na Alten Brandleite dosáhnete kostela v Deutschneudorfu. Společně s budovou fary, Starou školou (dnes muzeum)  a Pavlovým dvorem (dříve místo, kde se přepřahali koně), Paulshof se jedná o památky, které byly v  posledních letech plně renovovány,  a vy si zde můžete prohlédnout soubor krušnohorské vesnické architektury. Také zde naleznete útulnou hospůdku. Zároveň jste se opět vrátili na výchozí místo.